Pavasaris – metas stiprinti organizmą

Žiema tikras išbandymų metas mūsų organizmui – nepastovus, staiga atšąlantis oras, kai daugiausia laiko praleidžiame šiltose patalpose sukelia šoką ir pamažu pasiduodame peršalimui. Ūmios gripo epidemijos akivaizdžiausias įrodymas, kaip prastai esame pasiruošę metų laikų kaitai.

Kad imuninė sistema būtų stipri ir visus metus galėtume jaustis energingi, būtina nuolat judėti, tinkamai ilsėtis ir sveikai maitintis. Deja, šiuolaikinis gyvenimo tempas atneša daugiau stresinių situacijų nei norėtume, o skubėdami ne visada randame laiko pilnavertei mitybai.

Atėjus pavasariui dažnas iš mūsų būna išsekęs, nuvargintas ligų. Koją kiša šviežių vaisių ir daržovių stoka – būtent šiuose produktuose yra daugiausia organizmui reikalingų medžiagų. Tad kaip padėti nusilpusiam imunitetui, kad pavasarį galėtume džiaugtis vis dažniau pasirodančia saule, o ne šniurpščioti nosimi ir vergauti kosuliui?

Ne paslaptis, kad vitaminas C yra stiprus ginklas kovoje su peršalimo ligomis. Patariama vartoti daug skysčių, žolelių arbatų, tokių kaip šaltalankių, aviečių lapų, dilgėlių, erškėčių, juodųjų serbentų, tačiau pasistenkite, kad arbatos nebūtų per daug stiprios. Visada prisiminkite citriną, imbierą, česnaką, medų – šie produktai nuo neatmenamų laikų gelbėja susidūrus su virusais bei infekcijomis.    

Tiesa, apie nusilpusį organizmą įspėja ne tik sumažėjęs atsparumas peršalimui. Natūralu, kad maistingųjų medžiagų, poilsio trūkumas sukelia nuovargį, tačiau tarp simptomų yra ir nemiga, nuolat jaučiamas silpnumas. Jei darosi sunku susikaupti, o gal net susilpnėjo regėjimas, atidžiai apžvelkite savo mitybos racioną.

Mityba ne vienintelė priežastis, dėl kurios streikuoja sveikata. Pasyvus gyvenimo būdas tapo kasdienybe, kai laisvalaikį gamtoje pakeitė kompiuterių ir išmaniųjų telefonų ekranai. Rekomenduojama bent 30 minučių per dieną praleisti aktyviai – paprasčiausias pasivaikščiojimas gali pagerinti savijautą, suteikti daugiau energijos ir grąžinti pozityvią nuotaiką. O ir išmanusis įrenginys gali tapti sveikos gyvensenos palydovu – šiandien galime stebėti savo sveikatos būklę, skaičiuoti žingsnius specialių programėlių pagalba, pasivaikščiojimas vienumoje neprailgsta kai su savimi galite pasiimti mėgstamos muzikos. 

Leave a Comment

Jūsų el. paštas nebus skelbiamas.