Fizinis aktyvumas – ką svarbu žinoti

Fizinis aktyvumas – ką svarbu žinoti

Daugelis nuo pat mažens girdime, kaip svarbu būti fiziškai aktyviam. Vaikystėje, pati gamta taip sutvarkė, esame daug judresni ir išlaikyti aktyvumą paprasta ( Pasaulinės Sveikatos Organizacijos rekomendacijomis vaikams būtina judėti  60 min. per dieną).  Tačiau suaugę pamažu įsisukame į gyvenimo rūpesčių ratą, daugelis visą darbo dieną sėdime priešais kompiuterį, o gavę laisvą minutę dažnai panyrame į išmaniųjų prietaisų ekranus.

Pamažu fizinis pasyvumas tapo ypač pavojinga, pasaulinio lygio sveikatos problema. Anot Pasaulinės Sveikatos Organizacijos, kasmet dėl nepakankamo aktyvumo sukeliamų ligų miršta 3,2 milijonai žmonių. Daugelyje Europos šalių, turinčių antsvorio gyventojų yra daugiau nei pusė, iš kurių apie 20% yra nutukę.

Būti aktyviam reiškia ne tik būti sveikesniam, bet ir jaustis geriau, visada turėti pakankamai energijos, žinoma, būti geresnės nuotaikos. Jei nerandate laiko sportiniams užsiėmimams, paprasčiausias būdas išlaikyti fizinį aktyvumą – rinktis kitokį laisvalaikį, stengtis į darbą keliauti pėsčiomis, dažniau važinėti dviračiu, plaukioti.

Visgi, egzistuoja ir kita medalio pusė. Tie, kurie praleidžia daug laiko stovėdami, tinkamai neapskaičiuoja fizinės apkrovos ar intensyviai sportuoja, bėgioja, neretai susiduria su sąnarių skausmais. Tada atsiduriama tarsi uždarame rate – žmogus negali būti fiziškai aktyvus, kai nuolad judėdamas kenčia skausmą. Skausmą gali sukelti įvairūs veiksniai: natūralus sąnarių susidėvėjimas, traumos, įvairios ligos. Todėl būtina tinkamai rūpintis savo pagrindiniais judėjimo pagalbininkais.

Vienas iš būdų tai padaryti – užtikrinti pakankamą kiekį medžiagų, reikalingą sąnariams tinkamai funkcionuoti. Stiprinti sąnarius gali padėti, vos prieš keletą dešimtmečių atrastas, žaliųjų midijų lipidų ekstraktas, pasižymintis uždegimą malšinančiomis savybėmis. Unikali omega-3 rūgščių kombinacija sumažina sąnarių ligų tikimybę, lengvina artrito simptomus.

Taip pat, visame pasaulyje plačiai naudojama medžiaga kovoti su sąnarių skausmais – hialurono rūgštis. Dažniausiai ji vartojama injekcijomis tiesiai į sąnarį. Hialuronas pasižymi priešuždegiminėmis savybėmis, padeda atstatyti reikiamą sąnarių skysčio kiekį, sutepa paviršius.

Nors maistiniai papildai ir injekcijos yra puikus pagalbininkas, taip pat svarbu suprasti, kad didelė fizinė apkrova turi būti prižiūrima profesionalo!

Bent 30 minučių per dieną praleisti aktyviai gali kiekvienas. Kartais pakanka pasirinkti laiptus vietoje lifto, pasivaikščiojimą mieste vietoje vakaro priešais televizorių. Būkite sveiki kartu su www.maistassveikatai.lt !

Leave a Comment

Jūsų el. paštas nebus skelbiamas.