Vitamino D3 nauda ir kodėl jį geriau vartoti kartu su vitaminu K2

Po ilgos ir daugybę pilkos spalvos atspalvių demonstravusios žiemos, daugeliui trūksta vitamino D3, kuris ypatingai svarbus žmogaus organizmui. Jo trūkumas net priskiriamas vienam didžiausių maistinių medžiagų nepakankamumui, tad jo įtaka sveikatai ir ligų prevencijai išties milžiniška. Naujausi tyrimai identifikavo beveik 3000 genų, kuriems poveikį daro būtent D3 vitaminas, o jo receptorių aptinkama visame kūne. Taigi, be galo svarbu suprasti jo naudą ir atrasti tinkamus būdus, kaip kūną pakankamai prisotinti šio, vitamino. Visgi, tai nėra taip paprasta, kadangi tam tikrais atvejais šis „saulės“ vitaminas gali turėti ir itin toksiškų savybių.

Organizmo augimui, vystymuisi ir optimaliai sveikatai palaikyti būtinas vitaminas D3 turi ir daugiau funkcijų. Jis veikia įvairias ląsteles, susijusias su kaulų būkle: žarnyno ląstelėms padeda pasisavinti kalcį ir fosforą, taip pat yra atsakingas už tinkamą imuninės sistemos funkcionavimą ir net apsaugą nuo vėžio. Taip pat vitaminas D3 turi įtakos ir mūsų psichinei būklei. Manoma, kad žmogui gaunant reikiamas jo dozes, gali sumažėti depresijos požymiai.

Nuostabiausia, kad vitaminą D3 mūsų organizmas gali pasisavinti iš geriausios pasaulyje chemikės – gamtos, dar tiksliau – saulės. Jis gaminasi iš odoje esančio cholesterolio, o ultra violetiniai spinduliai šiam procesui suteikia reikiamą energijos kiekį. Taigi, atrodytų viskas lyg ir paprasta, tačiau, kai gyvename nutolę nuo pusiaujo ir saulėtomis dienomis galime pasidžiaugti gana retai, patiriame vitamino D3 stygių. Net naudojant kremą nuo saulės su 30 SPF filtru, jūs jau sumažinate galimybes gaminti šį vitaminą net 97 %. Žinoma, jo galima rasti gyvulinės kilmės produktuose, tokiuose kaip riebi žuvis, žuvų aliejus ar kiaušinio tryniai, tačiau reikėtų suvartoti gana daug gaminių, kol mūsų kūnas įsisavintų reikiamą vitamino D3 kiekį.

Be to, kad labai svarbu atrasti balansą ir sugalvoti būdus, kaip organizmą prisotinti taip reikiamo vitamino D3, reikėtų nepamiršti ir jo vartojimo subtilybių, atsižvelgiant į teigiamus ir neigiamus padarinius.

Pirmas svarbus faktas: jei vartojate vitaminą D3, patartina kartu vartoti ir vitaminą K2. Turbūt kyla klausimas – kodėl? Pirmiausia dėl to, kad tiek vitaminas D3, tiek K2 veikdami išvien, lėtina arterijų kalcifikacijos procesą. Atlikti tyrimai nustatė, kad šie vitaminai drauge saugo nuo arterijų kalcifikacijos, o tuo tarpu vartojant tik vitaminą D3, tokie procesai nevyksta. Sakysite, viskas logiška, kadangi būtent vitaminas D3 padeda absorbuoti kalcį ir taip gerina kaulų vystymąsi, tačiau vitaminas K2 tą kalcį nukreipia tinkama linkme – į skeletą ir neleidžia jam kauptis minkštuose audiniuose. Tad kalcis, be vitamino K2 pagalbos, gali veikti prieš jus ir imti kauptis arterijose, o ne kauluose.

„Saulės“ vitaminas D3 ir širdies smūgis, iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti visai svetimi dalykai, bet patikėkit, taip tikrai nėra. Atlikus tyrimus, kai žmonės vartoja vien tik kalcį, be magnio, be vitamino D3 ar K2, padedančių kūnui viską subalansuoti, šis gali turėti neigiamų pasekmių organizmui ir sukelti arterijų kalkėjimą. Po to seka trombo galimybė, o pastarasis gali padidinti širdies smūgio riziką.

Džiugu, kad šiandien pasaulyje vis daugiau žmonių rūpinasi savo sveikata ir supranta vitamino D3 svarbą bei vis dažniau jį vartoja. Bet tai gali turėti neigiamų pasekmių, jei stokojama vitamino K2, kuris užbaigia reikiamą kombinaciją, pristatydamas kalcį ten, kur jam ir vieta.

Vitaminas D3 padės pasirūpinti mūsų optimalia sveikata, sustiprinti imuninę sistemą ir padaryti nemažai kitų naudingų dalykų, tačiau vertėtų nepamiršti vieno itin svarbaus trūkumo – toksiškumo, kuris beveik visais atvejais yra susijęs su kalcifikacija, paprasčiau tariant su vitamino K2 stygiumi.

Beje, rekomenduojame kartą metuose išsitirti vitamino D3 kiekį organizme, nes visgi svarbiausia atrasti balansą tarp stygiaus ir pertekliaus.

Liposominius vitaminus D3+K2 rasite čia.

Leave a Comment

Jūsų el. paštas nebus skelbiamas.